Game Porting Toolkit

Game Porting Toolkit to nowa technologia od Apple, wprowadzona 6 czerwca 2023 roku. To narzędzie pozwala uruchamiać gry ze świata Windows na komputerach Mac z procesorem M1. Działa ono poprzez połączenie Wine (program do uruchamiania aplikacji Windows na Macu) z technologią D3DMetal od Apple, która obsługuje grafikę DirectX 11 i 12. Dzięki temu można grać w wiele gier korzystających z DirectX 12. Choć korzystanie z tego narzędzia może być trochę bardziej skomplikowane niż inne metody, takie jak CrossOver czy Parallels, to umożliwia granie w więcej gier. Niestety nie wszystkie gry będą działać, zwłaszcza te z zabezpieczeniami antycheatowymi lub specjalnymi mechanizmami zabezpieczającymi. Również gry wymagające pewnych funkcji procesora, jak AVX/AVX 2, mogą nie działać poprawnie.

Toolkit - instrukcja intalacji

Wymagania

  • Należy pobrać kożystając z aktualizacji: macOS Sonoma
  • macOS Ventura powoduje wiele problemów, związanych z częstymi awariami steamwebhelper.exe, dlatego nie jest polecane. Zamiast tego, użyj wersji beta macOS Sonoma.
  • Wejdź na stronę Apple Developer Downloads, gdzie teraz można bezpłatnie pobrać te pliki dla każdego konta Apple.
    Znajdź narzędzia wiersza poleceń dla Xcode 15 beta, pobierz plik dmg i uruchom zawarty w nim plik pkg. Jeśli masz starszą wersję Xcode, ją usuń.
  • Pobierz narzędzie Game Porting Toolkit i otwórz plik dmg (niektóre polecenia wymagają zamontowanego pliku).

Homebrew

Homebrew to otwarte oprogramowanie do zarządzania pakietami (ang. package manager) dostępnymi na systemach operacyjnych macOS i Linux. Pozwala użytkownikom na łatwe instalowanie, aktualizowanie i zarządzanie różnymi narzędziami, bibliotekami i programami w linii poleceń.

Uwaga: Jeśli kiedykolwiek instalowałeś Homebrew wcześniej, zaleca się usunięcie wersji Homebrew dla ARM64, ponieważ może to zakłócić proces kompilacji. Możesz użyć skryptu do odinstalowania Homebrew albo usunąć folder /opt/homebrew/bin. Jeśli wolisz zachować obie wersje Homebrew – zarówno ARM64, jak i x86 – możesz dodać „brew-switcher” do pliku .zshrc, aby w zależności od aktywnej architektury można było używać dowolnej wersji. Po zainstalowaniu Brew, możesz postępować zgodnie z krokami na końcu tej sekcji, aby to osiągnąć.

Otwórz terminal i uruchamiaj następujące komendy. 

Zainstaluj Rosetta:

				
					softwareupdate --install-rosetta
				
			

Wejdź do powłoki x86_64, aby kontynuować następne kroki w środowisku Rosetta. Wszystkie kolejne polecenia powinny być wykonywane wewnątrz tej powłoki.

				
					arch -x86_64 zsh
				
			

Zainstaluj wersję Homebrew dla x86_64, jeśli jeszcze jej nie masz.

				
					/bin/bash -c "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/HEAD/install.sh)"
				
			

Ustaw ścieżkę

				
					(echo; echo 'eval "$(/usr/local/bin/brew shellenv)"') >> /Users/$USER/.zprofile
eval "$(/usr/local/bin/brew shellenv)"
				
			

Upewnij się, że polecenie brew jest dostępne w twojej ścieżce (PATH):

				
					which brew
				
			

Jeśli to polecenie nie wyświetli /usr/local/bin/brew, powinieneś użyć tego polecenia:

				
					export PATH=/usr/local/bin:${PATH}
				
			

Build

Uruchom to polecenie, aby pobrać Apple tap:

				
					brew tap apple/apple http://github.com/apple/homebrew-apple
				
			

Zainstaluj formułę game-porting-toolkit. Ta formuła pobiera i kompiluje wiele dużych projektów oprogramowania. Jak długo to potrwa, zależy od prędkości twojego komputera.
Może to zająć około godziny.

				
					brew -v install apple/apple/game-porting-toolkit
				
			

Jeśli podczas instalacji zobaczysz błąd : “Error: game-porting-toolkit: unknown or unsupported macOS version: :dunno” lub, your version of Homebrew doesn’t have macOS Sonoma support. Update to the latest version of Homebrew and try again.

Wykonaj polecenie aktualizacji.

				
					brew update ; brew -v install apple/apple/game-porting-toolkit
				
			

Wine prefix

Utworzymy teraz Prefiks Wine który zawiera wirtualny dysk C:, podobnie jak soft  (Bottle) w CrossOver. Narzędzie i gra zostaną zainstalowane w tym wirtualnym dysku C:. Uruchom następujące polecenie, aby utworzyć nowy prefiks dla Wine o nazwie my-game-prefix w katalogu domowym. To stworzy prefiks Wine o nazwie my-game-prefix, ale można go dowolnie zmienić ale ja zalecam pozostawić bez zmian.

				
					WINEPREFIX=~/my-game-prefix `brew --prefix game-porting-toolkit`/bin/wine64 winecfg
				
			

powinno pojawić się okno Windowsowe z którego wybierzemy Windows 10

Przygotowanie Toolkit

Upewnij się, że wcześniej pobrany plik dmg narzędzia Game Porting Toolkit jest zamontowany pod ścieżką /Volumes/Game Porting Toolkit-1.0. 

Użyj tego skryptu, aby skopiować katalog biblioteki Game Porting Toolkit do katalogu biblioteki Wine.

				
					ditto /Volumes/Game\ Porting\ Toolkit-1.0/lib/ `brew --prefix game-porting-toolkit`/lib/
				
			

Umieść trzy skrypty z obrazu dysku Game Porting Toolkit w tym miejscu: /usr/local/bin, używając tego polecenia:

				
					cp /Volumes/Game\ Porting\ Toolkit*/gameportingtoolkit* /usr/local/bin
				
			

Battle.net

Pobierz wersję Windows aplikacji Battle.net i umieść ją w folderze Pobrane.

Utwórz nowy prefiks Wine dla aplikacji Battle.net, użyj prefiksu:  my-game-prefix 

				
					WINEPREFIX=~/my-game-prefix `brew --prefix game-porting-toolkit`/bin/wine64 winecfg
				
			
  • Powinno pojawić się znowu okno „Konfiguracja Wine” na ekranie.
  • Zmień wersję systemu Windows na Windows 10.
  • Wybierz „Zastosuj”, a następnie „OK”, aby wyjść z winecfg.

Jeśli uruchamiasz Diablo IV, to musisz użyć tego skryptu, aby zaktualizować prefiks Wine i sprawić, że będzie udawał, że działa w nowszej wersji systemu Windows:

				
					WINEPREFIX=~/my-game-prefix `brew --prefix game-porting-toolkit`/bin/wine64 reg add 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion' /v CurrentBuild /t REG_SZ /d 19042 /f
WINEPREFIX=~/my-game-prefix `brew --prefix game-porting-toolkit`/bin/wine64 reg add 'HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion' /v CurrentBuildNumber /t REG_SZ /d 19042 /f
WINEPREFIX=~/my-game-prefix `brew --prefix game-porting-toolkit`/bin/wineserver -k
				
			

Odpal Battle.net pobrany instalator Lunchera za pomocą poniższej komendy i
zainstaluj Diablo IV

Ważne: by plik Instalatora Lunchera  Battle.net-Setup.exe  znajdował się w lokalizacji: pobrane

Jeśli powyższe warunki są spełnione odpal komendę instalacyjną

				
					gameportingtoolkit ~/my-game-prefix ~/Downloads/Battle.net-Setup.exe   
				
			

Zaloguj się na swoje konto Battlenet oraz zainstaluj Diablo IV

Miej na uwadze, że istnieje problem z uruchomieniem Battle.net po zainstalowaniu. Jedyny sposób na ponowne zalogowanie się jest 'ponowna instalacja’ launchera. Na szczęście możemy to obejść odpowiednią komendą

Uruchom poszczególną grę bez użycia launchera za pomocą tego polecenia:

				
					arch -x86_64 gameportingtoolkit-no-hud ~/my-game-prefix 'C:\Program Files (x86)\Diablo IV\Diablo IV Launcher.exe'
				
			

Tworzenie skrótu do Diablo IV

Tutaj używam gameportingtoolkit-no-hud zamiast gameportingtoolkit, aby wyłączyć wskaźnik wydajności (HUD).

Jednak uważam, że fajniej jest stworzyć skrót do uruchamiania gry bez otwierania terminala. Aby utworzyć skrót, skorzystamy z wbudowanej w każdy Mac aplikacji o nazwie Automator.

Uruchom Automator. Poniżej galeria w której pokazuje jak dodać do Automatora skrypt.

Dodaj akcję Uruchom Skrypt Powłoki  i wklej do niej poniższy kod:

				
					#!/bin/zsh

export PATH="/usr/local/bin:${PATH}"

(arch -x86_64 /usr/local/bin/gameportingtoolkit-no-hud ~/my-game-prefix 'C:\Program Files (x86)\Diablo IV\Diablo IV Launcher.exe') || true

				
			

Zachowaj skrypt do lokalizacji Aplikacje i nazwij go „Diablo IV”

Przejdź do Aplikacji i kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz informacje

Pobierz ikone Diablo IV na przykład z oficjalnej strony Blizzarda.
Następnie przeciągnij ikone w lewy górny róg otwartych informacji o skrypcie Diablo IV

FInalnie powinno wyglądać to tak 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

Ostatnie wpisy